Ledigidanmark.dk - Din hjemmeside til jobsøgning og karriere

14 maj 2013

Jeg skal bruge dit input – Hvad bruger du Jobnet til?

/
Skrevet af
/
Kommentarer22
/

Niels ReibJeg blev i januar inviteret til at lave et oplæg til Arbejdsmarkedsstyrelsens IT-afdelings kontorkonference, som finder sted torsdag den 16 maj, altså på torsdag.

Efter noget tid hvor jeg ikke helt har vidst hvad jeg skulle tale om, har jeg nu fået lidt at vide om hvad de godt kunne tænke sig at høre om.

 

Hvad bruger du Jobnet til?

Emnet hedder Borgerens behov/ Borgeren som ekspert og jeg vil da rigtig gerne benytte mig af jeres input og tage det bedste med i oplægget.

Noget af det som der bliver spurgt til er:

  • Hvad kan du tænke dig at kunne i forhold til selvbetjeningen på jobnet?
  • Hvordan skal de forskellige selvbetjeningsmuligheder på Jobnet indrettes så du bedre kan drage nytte af dem?
  • Er der nye funktioner du kunne tænke dig på Jobnet?

 

Jeg har selv et par nye idéer til hvordan et fremtidens Jobnet kunne tage sig. Her er networking og inspiration fra andre jobportaler inspirationskilder. Men jeg mener at man med fordel kunne skabe et netværk via jobnet og koble virksomheder og jobsøgende bedre sammen, så virksomhederne kunne invitere på “speed dating”, blandt de interessede brugere i netværket, når de, virksomhederne, skal ansætte nye medarbejdere.

Lad os se om ikke vi sammen kan bidrag med en masse nye input til fremtidens Jobnet og skabe det bedst mulige redskab for kommende jobsøgende.

Skriv dine input her på siden, Ledigidanmark.dk, i kommentarfeltet, så vil de fra Arbejdsmarkedsstyrelsens IT-afdeling på et senere tidspunkt selv kunne læse alle forslagne og forbedringerne I deler.

Del dine tanker og idéer her på artiklen så Arbejdsmarkedsstyrelsens it-afdeling kan få inspiration til Jobnet.dk.

Kommenter også på Fremtidens Jobcenter – Deltag og giv din mening tilkende, hvor både Beskæftigelsesministeriet og Arbejdsmarkedsstyrelsen finder inspiration.

 

Niels ReibSkrevet af

Niels Reib  – Ejer og Community Manager på Ledigidanmark.dk
Foredragsholder og konsulent
Reib Consulting

Kunne du li’ hva’ du læste, så del det med dit netværk :o)

 

22 Kommentarer

  1. Anita

    Hej Niels

    Jeg synes, at de idéer du selv bringer på banen, er værd at afprøve.

    Når jeg selv tænker på jobnet/jobcenter, tænker jeg, at det skal privatiseres.

  2. Helle Kjærsgaard

    Jobnet er håbløst- det fungerer ikke efter hensigten. Jeg har bruge en hel del tid på mit Cv- men der er ikke en der har set på det- så det eneste det bliver brugt til i dag er kontrol.
    Det ville være en rigtig god ide at få markedsførings specialister til at kigge med- for at effektivisere. Ideen er jo god og meningen sikkert også, men der bliver blandet nogle ting sammen i jobnet puljen.
    Hvor ville være berigende, hvis fokus ændres til, at være løftende og gå frem ad mod håb og drømme. Der er ikke mange der ikke gerne vil arbejde. Så det ville være godt, for alle os der kæmper med næb og klør for at komme ind på arbejdsmarkedet – at vi ikke bliver gjort til “snydere alle sammen”.
    De få der har det svært skal måske have en anden hånd at holde i for at kunne klare presset?

  3. Overlad specialist arbejdet til specialisterne

    Her mener jeg den jobdatabase der er at finde på Jobnet. Jeg har selv ikke benyttet den i de 1,5 år jeg var ledig, og jeg har aldrig hørt andre bruge den heller. Årsagen er, ifølge mig selv og dem jeg har adspurgt, at der ikke nok diversitet i job og virksomheder på Jobnettet. Derfor bruger jeg og andre, de mere professionelle jobdatabaser i stedet, som f.eks Jobindex.

    Dermed er det ualmindelig fjollet, at man som ledig én gang om ugen, skal gå ind og tjekke af, at man har set ugens job. Der er ikke sammenhæng i, at man skal sige at man har tjekket nogle jobs, som man i princippet slet ikke behøver at tjekke, før man trykker på knappen. Og kunne jobnet på én eller anden måde sørge for, at man SKULLE kigge på hver enkelt job inden man kunne trykke på knappen, ville det være ud over al kritik, netop af ovenstående årsag (ingen diversitet).

    Lad andre om dét de er gode til og specialisér jer inden for noget som brugerne gerne vil have – nemlig effektivitet og orden I selve ledighedssystemet. En god kontakt mellem de forskellige instanser (a-kasser, jobnet, jobcentre mv) er helt klart noget der skal arbejdes med.

    Niels Reib ligger inde med så mange guldkorn til ledighedssystemet – det ville være en skam hvis de ikke blev hørt, brugt og indført!

  4. Britta Sørensen

    I mit arbejde med ledige, har jeg de seneste tre måneder bevæget mig i henholdsvis Kolding – Odense – Haderslev og i næste uge Åbenrå kommune, og må desværre sige, at jeg møder et ret nedslående og sammenfaldende billede fra de kandidater, som er svage på de IT mæssige kompetencer.

    Det generelle billede er nedslående og ret chokerende. Man bliver som nyledig mødt med et krav om, at du skal oprette dit cv på jobnet, alene det er for en del uoverskueligt, og jobcentrene og a-kasserne godkender ukritisk og blindt et par linjer uden indhold og sammenhæng.
    Derfor forstår jeg godt, at virksomhederne har opgivet at bruge jobnet systemet som en brugbar platform til rekruttering af nye medarbejdere.

    Hvad der konkret kan gøres ved jeg ikke, men som udgangspunkt kunne man bruge opstartsmøderne meget mere konkret og meningsfyldt ved at få lavet et fyldestgørende cv og en ordentlig lille salgstale – for dybests set er det faktisk ikke så dårligt et system når det printes/sendes i PDF form – dette er der heller ikke ret mange som er klar over hvordan mam håndtere.

    Håber det er et brugbart indlæg – rigtig god fornøjelse på torsdag 🙂

  5. Byg jobnet op som https://jobbing.dk/
    Der er udviklet af arbejds Arbejdsmarkedsstyrelsen.
    Der kan man også se andre, nordisk lands job opslag.

    Alle job i Danmark skal slås op på jobnet.

    Lige som i Sverige. Der er ingen job skjulte !!!!

    Det gør det nemmere og se om der er job, som alle siger der !!!!

    Fag interesseret grupper, med mulighed for rundvisning på aktuelle firmaer. I forhold f.eks Teknisk / Carre faggrupper.

    1. Jeg er helt enig i at der er et godt potentiale i Jobbing.dk. Det er langt mere dynamisk og brugervenligt (her tænker jeg på at CV’et kan trækkes direkte ind fra LinkedIn). Det er noget jeg allerede har med i mit oplæg 😉
      Idéen om at alle jobs skal slås op, som i Sverige, ville også være et godt sted at starte.

  6. Christina Øhrgaard

    STATESTIK
    Jeg mangler den funktion fra tidligere, hvor man kunne se en statestik på, hvor mange der havde set dit CV. – Og den måtte for så vidt gerne udbygges lidt, så en graf f.eks. per uge kunne vises. Dermed ville jeg som bruger(ledig) kunne se, hvor mange, der søgte mine oplysninger, hvilke brancher(hvis virksomhederne blev inddelt i brancher) og i hvilken periode sammenholdt med evt. ændringer jeg har haft lavet i mit CV.. Før den funktion forsvandt, var der 8 virksomheder, der havde checket mit CV. – Og det på flere måneder, selvom jeg har søgt meget bredt og i større område, hvilket foranlediger mig til at tro på rygterne om, at end ikke virksomhederne har særlig interesse i systemet. Men det kunne være intressant at følge for, som det er nu, kan jeg ikke se nogen statestik overhovedet.

    KURSER
    Jobcentret burde have og tilbyde SMÅ KURSER, f.eks. 1-dags, 3-dags eller et par timer om alt fra CV og salgstaler til IT-undervisning og generel coaching!!! Disse kurser skulle naturligvis benytte en ny smart funktion på jobnet, hvor man som ledig kan tilmelde sig helt frivilligt. OG skal intet have med de 6 ugers selvalgt uddannelse, som for de fleste, ikke er en mulighed længere!! Al den reklame for en gulerod, du aldrig kan få del i, hvis du er over 6/9mdrs ledighed, eller har været afsted (som mig, men det er 1½ år siden nu…)

    NETVÆRKSGRUPPER
    Jeg så også gerne en mulighed for, at starte eller deltage i netværksgrupper. En funktion f.eks. også til, når man falder i snak med andre kursister, og gerne vil mødes igen. Ved at oprette eller tilmelde sig(eller blive inviteret) i en gruppe, kunne man tilgå et debatforum af en art evt. med mulighed for at skrive lidt om sig selv, om man er ledig, eller hvorlangt man er i processen til job.

    God fornøjelse på torsdag. Håber der vil blive lyttet og taget aktion på de idéer og budskaber du måtte komme med!

    1. Birgith Andersen

      Hej Christina
      Statistikken findes skam stadig. Den ligger nu under “historik” – “CV Søgbarhed”.
      Mvh. Birgith Andersen

      1. Peter Nielsen

        Den statistik der er tilgængelig er desværre intetsigende.
        Hvis Arbejdsmarkedsstyrelsen vil inspireres, så kig på Linkedin – her mangler du stort set kun tidspunktet for besøgene

  7. Kim Lorentzen

    Grundidéen bag Jobnet fejler vel ikke noget. Problemet med Jobnet er vel, at der ikke er nogle arbejdsgivere, search and selection virksomheder, headhuntere, vikarbureauer eller lignende, der bruger det. Jobnet er blevet overhælet (hvis de nogensinde har været med i konkurrencen) på brugere, funktionaliteter, brugervenlighed mv. af andre spillere på markedet.

    Spørgsmålet er vel i højere grad om, hvad du vil bruge Jobnet til i fremtiden. Har vi brug for flere sociale netværk hvor du kan tilmelde dig grupper, lave updates, skrive mails og netværke eller har du brug for en kontrolforanstaltning hvor kommunerne kan checke, at du nu også er aktiv som ledig?!?

    Jeg synes man fra Jobnets side skal finde ud af hvad man vil og fokusere på det i stedet for, at gøre det meste halvt.
    – Jeg synes Jobnet gør et hæderligt forsøg på at samle relevante jobs, som jeg skulle checke en gang om ugen, og jeg har da også enkelte gange faldet over jobs, som jeg ikke har opdaget på andre fora.
    – Jeg synes endvidere, at Jobnet gør et hæderligt forsøg på at være den kontrolinstitution, der giver kommunerne en mulighed for at checke om deres ledige borgere er aktive som jobsøgende.
    – Men jeg synes i høj grad at Jobnet fejler som CV database og netværk mellem arbejdsgivere, search and selection virksomheder, headhuntere, vikarbureauer eller lignende og de ledige.

    – Så Jobnet, i må finde ud af hvad i vil være – et forum der skaber kontakt mellem arbejdstagere og arbejdsgivere eller bare en kontrolforanstaltning…!

  8. Poul Nielsen

    Nogle gode tanker du har gjort dig!

    En række job-sites bruger uddannelsen som udgangspunkt når der skal laves en sortering af jobtilbud. Som sådan er dette også i orden, hvis ikke det var fordi man ikke har brugt sin uddannelse i rigtigt mange år. For mit vedkommende betyder det, at jeg ikke har fulgt aktivt med i den faglige udvikling inden for området – en udvikling som er gået RIGTIGT stærkt.

    Jobnet har den fordel, at den ikke lægger sig fast på en uddannelse, men koncentrerer sig derimod på de kompetencer og interesseområder man har, ligesom der er en bred mulighed for geografisk afgrænsning.

    Det er muligt man bliver bombarderet med 200 jobtilbud om dagen. For mit vedkommende, så har jeg en bred vifte af kompetencer og er ikke bundet af geografi, så derfor siger jeg kun 200. Netop på grund af den “bredde” jeg har, tror jeg at begrænsningen på 200 gør, at mulige jobs blive sorteret fra. Jeg ser ingen problemer i at skulle kigge 3-400 tilbud igennem hver dag, hvis det så kunne udvide antallet af positive jobtilbud fra ca. 6 om ugen til 10 stykker.

    Held og lykke med dit oplæg!

  9. Ejgild Lund

    Jeg har for et lille årstid siden foreslået AMS/Jobnet at de laver en samlende job-portal a la boliga.dk på boligområdet. Altså et sted, hvor ALLE udbudte jobs i DK var at finde.
    I dag er der 114 steder, man kan søge efter et job, og dét i sig selv ta’r jo en hel dag, hvis man er omhyggelig og har tiden og lysten til dét hvér dag.
    Jeg kender ikke Sverige-ordningen, men det lyder rigtigt.
    God fornøjelse med mødet, og hils Marie Hansen.

  10. Det ville være en god idé, hvis de lokale jobcentre nogle gange om året afholdt lokale jobmesser. Jeg er klar over, den slags allerede foregår i de større byer i landet, men jeg mener helt klart, det burde være en forpligtelse for hvert jobcenter at stable noget sådant på benene.

    Ellers kan jeg også kun tilslutte mig Niels’s forslag og tiltag. :o)

  11. Lene Nielsen

    Jaa, jeg logger på primært for at trykke på knappen som jeg jo skal en gang om ugen der bekræfter at jeg stadig er jobsøgende. Så kikker jeg på de jobs som jeg normalt genkender som mine mange agenter har fundet til mig.
    -Positivt i Jobnet: Jeg ser også om der er et møde jeg skal deltage i som jobcenter har skrevet og det jobcenteret har skrevet om de møder jeg har deltaget i.
    -Positivt i Jobnet: det er nemt at finde rundt, da jobcenteret er enkelt.
    Forslag til Jobnet:
    — Som job søgende er man underlagt et større regelsæt. Det syntes jeg burde være meget tydeligt på jobnet, og relevant for den som søger kunne der f.eks. stå hvor lang tid man nu har været “job søgende” og hvad man skal være opmærksom på i den periode og hvad man skal i næste periode. Vi har brug for at vide hvad vi har pligt til og ikke bare tilfældigt finde ud af det fordi alle tror at man ved. Vi har jo fokus på jobsøgning og ikke nødvendigvis kender alle regler fordi vi er kort tid i systemet.
    Altså mere information relevant for den enkelte.
    — Der kunne også være et forum/Blog eller hvad man kan kalde det. For de jobsøgende som kunne give erfaringer videre til alle. Hvad der virker eller ikke virker og ….

    1. Hej Lene

      Gode forslag du kommer med.
      Det sidste du foreslår omkring en blog, er jo det du finder her på Ledigidanmark.dk og Jobfisk.dk 🙂

      Som du kan se nederst på siden, så søger jeg hele tiden nye bidragydere her på Ledigidanmark.dk. Så skulle du have lyst til at bidrage med dine erfaringer, ja så hører jeg meget gerne fra dig.

      Go pinse.

      De bedste hilsner
      Niels

    2. Lene Nielsen

      Hej

      Forslag/undren:
      Når man opretter sin CV på JobNet som man jo skal og opdatere CV, undre det mig at det er ufleksibelt at skrive sine Jobønsker ??
      – Titlen skal være forud bestemt, foreksempel kan jeg ikke tilføje Teknisk IT supporter men må vælge et forudbestemt titler.
      – Når man så har fundet denne titel skal man skrive JA/Nej til at være uddannet som titlen.
      Er det ikke lidt gammeldags ?? Man behøver jo ikke ligefrem at være uddannet til sit job, specielt ikke indenfor IT.

      Denne jobønske del burde ændres da jeg levende kan forstille mig at virksomhederne meget nemt kan fravælge mange gode kandidater.

  12. Linda

    Helt enig i at et af udgangspunkterne for et mere dynamisk Jobnet er at jobcentermedarbejderne kridter skoene og laver mere opsøgende arbejde på lokale virksomheder. Det kunne evt. ske i samarbejde med de erhvervs-/vækstrådgivere, der allerede arbejder på lokalt og regionalt niveau. Personligt kunne jeg godt tænke mig, at man turde at tænke rekrutteringsprocessen helt anderledes. I stedet for traditionelle stillingsopslag, som jobansøgere svarer på med en 1 sides ansøgning og et CV, hvorfor så ikke lave opgavebanker hvor virksomheder skitserer konkrete udviklingsprojekter/udfordringer de har og arbejdssøgende derefter kan give et bud på, hvordan de vil løse dem. Mit indtryk er, at rekrutteringsprocesser ofte er meget konservative og det er ærgerligt, fordi det bliver ens CV og titler der bliver afgørende i stedet for ideer og engagement.

    Men fedt at de trods alt lytter inde i Arbejdsmarkedsstyrelsens IT-afdeling. Hvad de kan gøre er selvfølgelig dybt afhængigt af den vedtagne beskæftigelsespolitik. Hele den måde som jobnet er opbygget på i dag afspejler, at der først og fremmest er tale om et kontrolsystem og ikke et aktivt værktøj for jobsøgende. Det er derfor det føles som total spild af tid. Man kunne med fordel kigge på, hvordan jobsøgende i praksis organiserer deres jobsøgning, hvis man vil have gode ideer til nye funktioner.

  13. Jobnet er kommet langt som en internet service de sidste ti år.

    Der er dog plads markante forbedringer, specielt som en service for jobsøgende. Ellers kan systemet kun betragtes som en tilsynsservice, hvilket ikke er for den jobsøgendes skyld, men for dem, der skal føre tilsyn.

    Som jobsøgende har jeg et specifikt problem med Jobnet.

    Forslag til opslag for den jobsøgende. Systemet er ganske enkelt ikke programmeret til at være smart nok.

    Når jeg logger på og trykker på den famøse knap for at tilsynsmyndigheden kan se at jeg stadig er jobsøgende, så får jeg en liste med 10 jobs, der rammer helt forbi relevans, fordi der kun meget sjældent vises noget uden for min lavt prioriterede jobønsker. For det meste kan jeg finde mere relevante opslag ved at gå ind under jobønsker manuelt ved at klikke 3 gange for meget, men hvorfor kan systemet ikke selv udvælge lidt smartere og være mere brugervenlig for den jobsøgende?

    Fra en jobsøgendes vedkommende er listen langt fra optimal som serviceydelse.

    Denne markante fejl ved systemet er direkte relateret til at vi ikke kan prioritere vores jobønsker. Et argument kunne være i stedet at fjerne mindre relevante jobønsker — men selv om der kan argumenteres for hvorfor det ville være mere effektivt fra vores synspunkt at fjerne et mindre relevant jobønske sådan som systemet er i dag, så er der et krav fra de regler og retningslinier vi lever under om at vi søger bredt. Vi kan ikke blot fjerne et jobønske, hvis vi har baggrund for at kunne bestride en stilling på området, selv hvis helvedet skal fryse over før en arbejdsgiver vil overvejer os for en stilling indenfor området. Selv hvis jeg fjerner mit mindst relevante jobønske får jeg alt muligt irrelevant skrammel vist som forslag (jeg har forsøgt blot for at se hvor svagt systemet det er og det er stygt).

    Systemet virker altså slet ikke på matching fra mit synspunkt som jobsøger.

    Jeg blev uddannet kontorassistent i 1995 og har ikke arbejdet fuldtid med området siden 1997. Men jeg har Kontorassistent som jobønske, fordi jeg kan bestride de mest gængse opgaver indenfor området, specielt hvis der er it/web/superbruger vedligehold ind over stillingen.

    Mine 7 andre jobønsker kan kun sjældent fylde en list på 10 forslag op. “Kontorassistent er derimod et stort område. Jeg søger også troligen de stillinger indenfor området, som jeg ved, at jeg kan bestride, selvom det tit føles som spild af min tid. Jeg ved udmærket godt at arbejdsgiver med 99% sikkerhed vil vælge en af de andre 400 ansøgere med en nylig og længerevarig erfaring indenfor området.
    Hvis jeg fik tilbudt en stilling, så ville jeg tage den, men en arbejdsgiver har alle mulige grunde til at vælge en anden over en person med mine bedagede erfaringer på området, når de nu engang drukner i ansøgere.

    Som feature virker det som om at nogen har kunnet krydse “forslag til jobopslag” af som færdig i udviklingsgruppen uden at tænke på om den på nogen måde er brugervenlig eller relevant. De har blot klappet hinanden på skuldren for at have implementeret en feature fra kravsspecifikationen på systemet.

    Jeg har som sagt 7 jobønsker.

    Multimediedesigner / Webredaktør / Webdesigner
    Projektmedarbejder
    Systemadministrator
    Overassistent
    Kontorassistent

    Jeg har enten nyere uddannelse eller erfaring indenfor dem alle, så er der altså 6 jobønsker med højere prioritet end “Kontorassistent” for mig. Systemet er ikke programmeret til at tage højde for dette.

    Helt præcist er dette hvad systemet er programmeret til – citat fra email fra Jobet-support, da jeg foreslog at forbedre på featuren:

    “Jobforslagene vises – i prioriteret rækkefølge – således:
    1. Job i din bopælsregion med præcis samme stillingsbetegnelser som jobønskerne i dit CV under “Jeg søger job som”.
    2. Job i din bopælskommune og i omliggende kommuner, som har beslægtede stillingsbetegnelser i forhold til jobønskerne i dit CV under “Jeg søger job som”.
    3. Hotjob (job uden krav om særlige kvalifikationer) i din bopælskommune og i omliggende kommuner.
    Der vises ikke job i udlandet, og der tages ikke hensyn til fleksjob.”

    De missede totalt at jeg fortalte dem at dette ikke virkede.

    På min liste over forslag lige nu er 3 stillinger for uddannede lægesekretærer og en for farmaceut, tre andre er for områder indenfor kontorassistent jeg ingen erfaring har med. Resten er ikke så relevante som dem under andre jobønsker, der uheldigvis slet ikke bliver vist.

    Jeg har aldrig været lægesekretær og endnu mindre en uddannet en af slagsen eller farmaceut. Ud af 38 stillinger under titlen “Kontorassistent” er systemet altså ikke engang programmeret smart nok til at vælge 10, der i det mindste matcher mine kompetencer blot en anelse. Det viser blot 10 opslag og så er det godt nok for dem, der fører tilsyn — relevans er totalt glemt i processen.

    Systemet er ikke for de jobsøgende og features som denne er kun lavet for at få det til at se godt ud ved første øjekast – og det kunne have været godt, hvis der blev gjort noget ved det.

    Hvis jeg kunne prioritere jobønskerne, og systemet fulgte den prioritet og derefter indenfor hver jobønsker gjorde som jobnet-support har beskrevet – ville der lige nu have været 7-8 jobopslag hvoraf 5 af dem har virkelig relevans, samt 2 fra Kontorassistent, der ville være irrelevante (de 2 top listet på den nuværende liste er lægesekretær og farmaceut).

    Dette problem gør jobnet til en skidt online service for jobsøgende. Vi skal bruge den en gang om ugen, men udelukkende for tilsynsmyndighedens skyld, hvor jeg ville ønske at vi også havde motiver for at bruge den for vores egen skyld ud over pisken over nakken.

    Et andet område er et mere fyldestgørende kompetencer billede, der kan hjælpe med at prioritere relevante stillinger. Der er en del it-kompetencer som slet ikke er tænkt ind over systemets Jobønsker, hvor en specificering af kompetencer ville hjælpe med at fokusere prioriteringen. Der er en del, men der mangler en masse.

    Jeg vil dog give ros for implementering af deling på facebook og linkedin og via email samt muligheden for at tilføje opslag til favoriter — hvilket kunne være et andet nyttigt prioriteringsområder – stillinger som ligner ens favoriter.

    PS – jeg droppede Kontorassistent og satte call-center medarbejder på i stedet, selvom dette giver mig en masse forslag der slet ikke relaterer til support, som er der hvor jeg har mange års erfaring på området. Men i det mindste får jeg en helt ny type fail forslag end de sædvanlige opslag efter (erfarne) lægesekretærer og farmaceuter. Forandring fryder, som det siges

  14. Bodil

    Jeg er blevet fundet af et vikarbureau på JobNet – jeg var så lykkelig, for nu vidste jeg, at nogle går ind og leder – i hvert fald hvis de er i nød!

  15. david

    Er den sjov jeg kan læse i dag på min jobnet :

    Min plan: Din sagsbehandler har oprettet en ny plan til dig. Du skal læse og kvittere for den inden mandag den 1. jan. 0001 – Tidsfristen er overskredet

  16. Emil

    Ikke til noget som helst (andet end at opdatere min joblog). Det mest irriterende (og mit problem med Jobnet) er, at Jobnet kun giver relevante forslag til job i den region ( = Syddanmark), jeg bor i. Jeg søger job som “kemiker” ifølge Jobnet, og der har kun været 5 – 6 relevante job i de 1½ år, jeg har været ledig. Jeg søger primært job på Sjælland, KBH og i Århus, og det bruger jeg Jobindex til.

    Det kunne være skønt, hvis man kunne bestemme de områder (fx på regionsbasis), hvor man søger job

Skriv en kommentar